Inschrijven

Hoe kan ik mij inschrijven voor een bijeenkomst?
Via het digitale inschrijfformulier. Ga in de Agenda naar de bijeenkomst van uw keuze. Klik op de titel, dan verschijnt de webpagina van de bijeenkomst. Klik hier op ‘Schrijft u in’. Zo komt u bij het inschrijfformulier. Vul dit formulier in; alle velden met een * zijn verplicht. Klik daarna op ‘Bevestigen’. Nadat uw betaling is verwerkt, is uw inschrijving compleet.

Hoe weet ik of de inschrijving is gelukt?
Kort nadat u uw inschrijfformulier heeft verzonden, krijgt u een automatisch gegenereerde e-mail. Hierin wordt de ontvangst van uw inschrijving bevestigd.

Wanneer ontvang ik een bevestiging van deelname?
Circa tien dagen voor de bijeenkomst ontvangt u per email de bevestiging. Hierbij zit ook een routebeschrijving, plus eventuele aanvullende informatie over de bijeenkomst. 

Kan ik meerdere personen tegelijk opgeven voor een bijeenkomst?
Ja, dat is mogelijk. Bij Stap 2 kunt u dit aangeven via de keuze ‘Volgende deelnemer opgeven’. 

Hoe kan ik nagaan of ik ingeschreven sta voor een bijeenkomst?
Weet u niet zeker of u ingeschreven bent voor een bijeenkomst? Stuur dan een e-mail met uw vraag naar registratie@scem.nl. Wij reageren zo snel mogelijk. 

Hoe kan ik zien of er nog plaats is bij een bijeenkomst?
Als u zich nog kunt inschrijven via het inschrijfformulier, dan zijn er nog plaatsen. Zodra een bijeenkomst volgeboekt is, wordt dit vermeld op de webpagina van die bijeenkomst. Vanaf dat moment is de inschrijving geblokkeerd. Indien het mogelijk is u op een wachtlijst te laten plaatsen, wordt dit vermeld op dezelfde webpagina.

Voldoen van inschrijfgeld

Hoe moet ik betalen?
U kunt direct betalen via iDeal. Of u kiest voor het per email toesturen van een (verzamel)factuur. Hiervoor gebruiken wij het e-mailadres dat u in Stap 3 op het inschrijfformulier heeft ingevuld.

Kan de tenaamstelling van de factuur afwijken van mijn eigen gegevens?
Ja, dat kan. Indien u bij Stap 3 kiest voor 'De organisatie betaalt, stuur een (verzamel)factuur' verschijnt een nieuw invulscherm. Dit is voor een deel al ingevuld, maar kan worden gewijzigd indien gewenst.
Vergeet niet om eventueel een intern kenmerk te vermelden bij ‘Vermelden op factuur’ (als dit van toepassing is binnen uw organisatie).

Is het mogelijk de digitale factuur direct naar de financiële afdeling te zenden?
Ja, dat is mogelijk. Indien u bij Stap 3 kiest voor 'De organisatie betaalt, stuur een (verzamel)factuur' verschijnt een nieuw invulscherm. Dit is voor een deel al ingevuld, maar kan worden gewijzigd en aangevuld indien gewenst.

Het inschrijfgeld is betaald, maar toch ontvang ik een betalingsherinnering. Hoe kan dat?
De verwerking van uw betaling in ons deelnemersregistratiesysteem duurt een aantal dagen. Het is dus mogelijk dat uw overschrijving en onze correspondentie elkaar kruisen.

Annuleren

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan. U kunt uw inschrijving uitsluitend schriftelijk annuleren via registratie@scem.nl.
Lees ook de verdere voorwaarden:
Klik hier voor het inzien van de Inschrijfvoorwaarden van SCEM.

Ik heb mij ingeschreven, maar ben verhinderd. Kan een collega mij vervangen?
Ja, dat kan. U kunt uw inschrijving overdragen aan een collega conform onze inschrijfvoorwaarden.
Stuur hiervoor een e-mail naar registratie@scem.nl. Vermeld in uw bericht de naam en datum van de bijeenkomst, uw gegevens (naam, functie, organisatie en plaats) en de gegevens van uw vervanger. Vermeld ook het registratienummer van uw vervanger. Dit is belangrijk voor het verwerken van de accreditatiepunten.

Beschikbare documenten ter voorbereiding op een bijeenkomst

Waar vind ik documenten ter voorbereiding op een bijeenkomst?
Als voor een bijeenkomst voorbereidend materiaal wordt aanbevolen, dan wordt dit vermeld in de bevestiging. Of u ontvangt separaat een e-mail van ons. Hierin staat waar u de betreffende informatie kunt vinden.

Beschikbare documenten na afloop van een bijeenkomst

Waar vind ik de hand-outs van een bijeenkomst?
De hand-outs vindt u onder de tab Downloads. Let op bij het downloaden van hand-outs van een regionale nascholing dat u de datum van de gevolgde bijeenkomst kiest.

De bijeenkomst waarvan ik de hand-outs wil downloaden, staat er niet bij.
De hand-outs zijn pas enkele dagen na de bijeenkomst via deze website beschikbaar. Ze worden slechts voor een beperkte tijd gepubliceerd: zes weken. Als de bijeenkomst niet meer in het overzicht staat, is de publicatietermijn verstreken. Hand-outs worden niet op andere wijze en/of na de publicatietermijn verspreid.

Waar vind ik de gebruikersnaam en het wachtwoord om in te loggen?
De inloggegevens zijn bekendgemaakt via de bevestiging van deelname en tijdens de bijeenkomst waaraan u heeft deelgenomen. Ze zijn op meerdere momenten getoond in de presentatie. Ook zijn de inloggegevens vermeld door de voorzitter.

Ik kan de hand-outs niet downloaden omdat de inloggegevens niet worden geaccepteerd.
Als de gebruikersnaam en het wachtwoord niet worden geaccepteerd, kan dit twee oorzaken hebben. Waarschijnlijk heeft u de hoofdletters en kleine letters niet juist ingevoerd. Het systeem is hier gevoelig voor.
Het kan ook zijn dat het downloaden van bestanden is geblokkeerd door de systeembeheerder van uw organisatie. Wellicht kunt u het dan via een andere computerverbinding proberen, bijvoorbeeld bij u thuis.

De hand-out van een bepaalde spreker staat niet in het overzicht.
Hand-outs worden alleen ter beschikking gesteld als de spreker hiervoor toestemming geeft. Als een bepaalde lezing niet in het overzicht wordt getoond, dan heeft de spreker geen toestemming voor publicatie verleend.

Ik ben niet bij de bijeenkomst geweest maar wil wel graag de hand-outs downloaden. Is dit mogelijk?
Nee, het downloaden van de hand-outs van een bijeenkomst is voorbehouden aan de deelnemers.
Deze informatie is dus niet vrij beschikbaar.

Online nascholing Live webinars

Het lukt mij niet om mij aan te melden
Voor het aanmelden laat u alleen een emailadres achter. Een half uur voordat het live webinar begint, kunt u de rest van uw gegevens invoeren. Vergeet niet het vakje voor het accepteren van de privacyverklaring aan te vinken. Let op: het is niet mogelijk om 2 personen via dezelfde computer (iPad of ander apparaat) aan te melden. 

Ik weet niet meer of ik mij heb aangemeld
U kunt zich opnieuw aanmelden. Dit heeft geen consequenties.

Ik heb mij aangemeld maar kan niet live kijken. Moet ik mij afmelden?
Dit is niet nodig.

Is het erg als ik niet op tijd heb ingelogd voor de live webinar?
Het is mogelijk om later te starten, echter dan heeft u onvoldoende tijd gekeken voor het maken van de toetsvragen. In dat geval ontvangt u geen accreditatiepunten.

Ik heb de live webinar gevolgd, maar kon de toets niet maken.
Indien u de toets niet kon maken, dan heeft u onvoldoende tijd naar het webinar gekeken. Indien u van mening bent dat dit niet zo is, stuur dan een email naar online-nascholing@scem.nl, dan kijken wij het voor u na.

Hoe lang duurt het voordat ik de accreditatiepunt(en) krijg bijgeschreven?
Dit duurt gemiddeld 4-6 weken.

Ik probeer al een tijdje in te loggen voor het live webinar, maar het lukt niet.
Het kan zijn dat uw emailbrowser de site blokkeert of dat uw internetverbinding niet snel genoeg is. U kunt proberen in te loggen op een ander apparaat of uw internetverbinding te controleren.